Nightcrawler (2014)


large_ciARJx8fJqum8uh6gLePaNoyYNYMalum, çalışıyoruz, ve önceliklerimiz değiştiği için de eskisi kadar çok film seyredemiyoruz, o yüzden iyi film seçmemiz lazım, üniversite yıllarımızdaki gibi hangi filmi bulursak sırf skor olsun diye izleyecek durumda değiliz :) Zaman değerli. Bu filmi seçerken hakkında “iyi bir film” olduğu dışında hiçbir yazı okumadım ve araştırmadım ve şüphe ile yaklaştım, ancak filmden çok zevk aldım.

Jake Gyllenhaal; Louis Bloom karakterini canlandırdığı bu filminde oyunculuğunu bir üst seviyeye daha taşımış. Karakter olağanüstü değil; bence olağanüstü olan, oyuncu ile bütünleşimi ve yönetimi.. Çünkü bu tip karakterlere özellikle günümüz iş hayatında sıklıkla rastlayabilirsiniz.

Filmden yer yer Martin Scorsese,  Nicolas Roeg ve hatta Sam Peckinpah filmi tadı aldığımı söyleyebilirim.  Filmin neredeyse tamamının gece geçmesinden ve sürükleyiciliğinden olabilir.

Yönetmen Dan Gilroy‘un ilk yönetmenlik deneyimi ancak sektöre yabancı biri değil anlaşıldığı kadarıyla.

Bu arada yukarıdaki poster; sizce de Nicolas Cage’e benzememiş mi? Bu poster de eskilere bir gönderme; aynı filmin müziklerindeki 70’ler Hollywood sineması tadı gibi..

Velhasıl, bahsetmeden edemedim; henüz izlemediyseniz; tavsiye ederim şiddetle.

